January 18, 2008

Móda

Na jednom blogu som si prečítala, že ani jeden blog v slovenčine sa nezaoberá módou. Tento blog: trendbender.blogspot.com. Konečne mám na čo klikať aj v práci. Vďaka dievča.

A okrem toho som zistila, že to decko - rozumej Denisina frajerka Nina - je módny maniak. Včera som s ňou absolvovala náročnú vysokohorskú turistiku po nákupných centrách, pretože niekedy na začiatku týždňa som zaúpela: "Nemám, čo na na seba."
A to decko mi urobilo takú raziu v šatníku, že som len oči otvárala. Kým moje šatstvo lietalo po izbe, sedeli sme s Denisou na gauči a nemo to sledovali.
"A ty s ňou žiješ?" nahla som s Dene.
"Keby si vedela ako dobre vie šaty dostať zo mňa," pousmiala sa ona.

Asi polovica mojich vecí neprešla cenzúrou. "To máš na neformálne piatky, leháro víkendy, na záhradu alebo čo ja viem," vyhlásila malá a prešla k druhej polovici.
Začala kombinovať jednotlivé kusy oblečenia, systémom toto s tým alebo s týmto. Tieto dve veci nikdy spolu a tak.
"Nemôžeš mi nejako nenápadne tie kusy očíslovať a spraviť prehľadnú tabuľku s kombináciami?" spýtala som sa jej.
"Vivianka, ale tu musíš reprezentovať, ty musíš žiariť."
Kým som stihla prepnúť, od kedy som Vivianka, ozvala sa Denisa: "Panáka?"
Obidve sme sa otočili na ňu. Dena - rifle, tričko, tenisky. Závidím.
"Toto čaká aj mňa?" spýtala sa Denisa Niny s obavou v hlase. Hranou. Len Nina to ešte nerozozná.
Nina sa nadýchla, rozžiarili sa jej oči a už už chcela niečo povedať.
"Nech ťa to ani nenapdne," precedila cez zuby Dena. Vstala, dala jej pusu a šla do kuchyne.

A po čaji sme absolvovali tie obchodné centrá. Denise som povedala, že musí ísť s nami. Päť veľkých tašiek plných vecí. A telefón plný emesiek výpisov z banky. Ja plná únavy.

Prišli sme domov, tašky padli na zem, my s Denisou na gauč. Malá otvorila šatník a začala ukladať veci. A len tak cez plece hovorí: "Zajtra zavolám mamine, nech nám dohodne stretnutie u Hložníkovej. Potrebuješ pár šiat šitých na mieru."

Keby bol toto americký film, tak... (scenár)
Po tejto vete vytiahla Vivi pochromovanú Desert Eagle .45, nedbalo zdvihla ruku a potiahla spúšť. Nina práve držala posuvné dvere, keď ju zasiahla strela do chrbta a odhodila na zem do šatníka. Jej ruka trhla dverami a tie sa začali zatvárať. Pás svetla vychádzajúci zo šatníka sa zužuje.
Záber na gauč. Vivina ruka s pištolou padne dole. Denisa nastaví ruku (gimmie five) a Vivi s pohľadom upretým niekam za šatník nedbalo odpovie voľnou rukou.
...tma
...hudba
...titulky

2 comments:

S. said...

to dieta ma zjavne talent, ale kym ju nejako nezamestnate, tak vam bude pilit usi a pit krv ;)
ale taky maly stylista je obcas bozie pozehnanie. u nas doma mama bez konzultacie skoro ani nevyjde na ulicu a na specialne prilezitosti uz ani nevravim.

Unknown said...

Počkaj počkaj... aby nedošlo k nedorozumeniu. To "decko" nie je dieťa. Je to Denisina frajerka. V staršom poste je toho viac.:-)