January 9, 2008

Sviatočné strihanie

Mám nechuť. Totálnu. A ku všetkému. Nechce sa mi. Toľko premáhania k písaniu.

Strih 1 - Niekedy pred Vianocami
Nina mi doniesla dar. V dvoch veľkých taškách krásne zabalená nádherná posteľná bielizeň. Sama by som si nevybrala krajšiu. Že ona vie, čo pre mňa znamená vlastná posteľ.
...a tak... "vieš... keď sme si nás tam s viackrát Denisou nechala..."
Lenže za tie obliečky by som si kúpila novú postel. Ak nie dve. Tak som ju posadila k telke a šla spraviť čaj.
Volám Denise.
"Ty vieš niečo o veľkom dare, čo som práve dostala od Niny?" pýtam sa jej.
"Dar?"
"Aha, tak nič."
Nemusím ju zabiť, že nie?"

Volám šéfovi.
"Bola som dobrá celý rok? Čo dostanem pod stromček?"
"Bola si vynikajúca, ale tento rok Vianoce nebudú."
"A je to vážne? Stačil by aj štrnásty plat," a položila som. Pre istotu.

Vrátila som sa k Nine.
"Nepáči sa ti to, že?" pozrela na mňa zranená srnka.
"Až príliš, ale nemôžem si to vziať. Zaplatím ti to a ty ma pozveš na kávu."
Tak sme sa chvíľu hádali a ona mala v kútiku oka slzu. A nevedela ma pochopiť. Lebo... lebo.
Lebo je príliš mladá. Lebo je príliš fajn. Lebo... ako to napísať... lebo jej mamka za mesiac zarobí to, čo ja za rok. Alebo dva. Lebo jej otec za mesiac zarobí to, čo jej mamka za rok. Alebo dva.
Ale ukecala som ju.
Potom prišla Denisa, prevrátila oči a šli niekam von.

Strih 2 - Tesne pre Vianocami
Denisa s Ninou odišli na chatu na hory. Konečne sama doma.
Mám plán.

Strih 3 - Vianoce
Prišli dvaja anjeli. Moja malá dvanásť ročná dizajnérka a jej otec. Malá pochválila stromček, darčeky, telku, papuče a čaj. Jej otec večeru.
Na Štefana sme ho vyhnali preč za jeho partiou a ostali sme samé dve až do Nového roku.

Strih 4 - Medzi sviatkami
"Vivianka a v tejto izbe prečo nebývaš?" spýtala sa Malá dizajnérka, keď vošla do "detskej" izby. Je to tak smiešne milé, keď ma tá malá volá Vivianka.
Keď som kúpila byt a všemožnými úpravami dostala z neho to, čo mám, túto izbu som nechala bez zmien. V plánoch zostala zapísana ako detská.
A tak ma napadlo, že je najvyšší čas prerobiť deckám izbu.
"Vieš čo," hovorím malej, "spravíme tu Denise izbu."

Strih 5 - Silvo
S Malou... ozaj - Dominika. S vineou. A ohňostrojom.

Strih 6 - Izba
Už som objednala nábytok...

No comments: