October 19, 2007

Definície

Záťah z nejakého hypermarketu mi Denisa oznámila ešte cez deň. Juhoafrická a čílska kuchyňa. A položila, tak som sa nestihla pýtať na podrobnosti.
Doma bol slovenský cestovinový základ, teda nechýbala slanina, nejaké syry. A hlavne niekoľko fliaš vína z JAR a Chille.
Pri druhej sme si robili srandu zo všetkého. Svet voňal. Trochu po víne, trochu vypratým pradlom, čo bolo hneď vedľa na sušiaku. Trochu cukrovou vatou, ľahkosťou bytia, životom. Mojím. Bolo mi fajn.

Minuli sme tretiu. Pustili sme si telku, komentovali všetko, čo sme videli. Vypli sme zvuk a pustili do toho rádio.
A potom začali hrať tú pesničku, takú starú... povedz mi otec, ty predsa všetko vieš, čo je ... a tam ide nejaké slovo. A odpovede sú nenormálne múdre. Tak sme vymýšlali lepšie.
Keď pesnička skončila, Dena sa spýtala, čo je láska?
Pozrela som na ňu, chcela niečo vymyslieť, ale bola vážna, bez úsmevu, bez náznaku srandy.
No zbohom.
A potom hovorí.
Láska je neexistencia inej možnosti.
Otvorila som ústa, ale...
Dobrovoľná, chcená, totálna. Keď zo všetkých možných aj nemožných možností, iná pre mňa a pre tú druhú neexistuje.

Nerada triezviem takýmto spôsobom a tak rýchlo.

Zdvihla sa, pípla niečo ako dobrú noc a nechala ma tam aj s fľašou. Tak a nech, povedala som si. Vzala som pohár, fľašu a šla si napustiť vaňu. Pomaly dopijem, pomaly vytriezviem. A potom... realita spadni si na mňa. A ráno mi bude na nič zo skutočnosti.

1 comment:

Anonymous said...

pekne... trosku take jesenne... ;)